Als u een Gezondheidsverklaring heeft ondertekend en betaald, dan is het niet meer mogelijk om deze te annuleren. Heeft u een vraag verkeerd beantwoord? Of wilt u de categorieën waarvoor u de Gezondheidsverklaring heeft ingestuurd aanpassen? Dan kunt u deze aanpassing nog wel aan ons doorgeven.
Ook kan de beoordeling in sommige gevallen nog wel worden stopgezet. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.
Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Als u de beoordeling van uw Gezondheidsverklaring wilt stopzetten, krijgt u geen geld terug. Er worden namelijk kosten gemaakt vanaf het moment dat u de Gezondheidsverklaring instuurt. Daarnaast betaalt iedereen hetzelfde bedrag voor de beoordeling van de Gezondheidsverklaring. Het maakt dus niet uit hoelang de beoordeling duurt of hoe makkelijk de beoordeling is.
Uitzonderingen
Er zijn 2 uitzonderingen waarbij u wel uw geld terug kunt krijgen als u uw Gezondheidsverklaring toch niet nodig heeft:
- Heeft u per ongeluk 2 Gezondheidsverklaringen rijbewijs of 2 Gezondheidsverklaringen vaarbewijs opgestuurd? Dan kunt u uw geld terugvragen voor 1 van de verklaringen.
- Heeft u een papieren Gezondheidsverklaring gekocht die u toch niet nodig heeft? Dan kunt u het formulier terugsturen naar het CBR. Schrijf in een brief dat u de Gezondheidsverklaring graag terug wilt sturen. Zet in deze brief uw volledige naam, burgerservicenummer en IBAN-nummer. Stuur de Gezondheidsverklaring en uw brief naar:
CBR Financiele Administratie
T.a.v. Johan Hooge
Postbus 1129
2280 CC Rijswijk
Het geld krijgt u binnen 2 weken teruggestort op uw rekening.