Zonder geldig identiteitsbewijs kan je examen niet doorgaan. Is je identiteitsbewijs verloren of gestolen? Meld dit dan bij je gemeente, en vraag daar een nieuw identiteitsbewijs aan.
Mijn nieuwe identiteitsbewijs is niet op tijd binnen
Krijg je geen nieuw identiteitsbewijs voor de datum dat je examen doet? Volg dan de deze stappen:
1. Meld het verlies of de diefstal minimaal 2 werkdagen voor je examendatum door contact op te nemen met onze Klantenservice.
2. Wij registreren de melding en vragen je om de volgende documenten te sturen per e-mail:
- Een Verklaring van vermissing van je gemeente, of een kopie van de aangifte bij de politie van verlies of diefstal van je identiteitsbewijs;
- Een kopie van de aanvraag bij de gemeente van je nieuwe identiteitsbewijs.
Vervolg
Is het bewijs goedgekeurd? Dan nemen we telefonisch contact met je op om een nieuwe examendatum af te spreken. Je betaalt hier geen extra kosten voor.
Goed om te weten
Je kan geen examen doen met alleen een bewijs van vermissing van de gemeente of met het bewijs van aanvraag van nieuw identiteitsbewijs.