Uw situatie

Welke kosten vergoedt het CBR?

Wacht u al lang op een reactie van het CBR op uw ingestuurde Gezondheidsverklaring? Maakt u daardoor extra kosten? Dan kunt u in een aantal situaties (een deel van de) kosten vergoed krijgen.

Kosten voor spoedaanvraag rijbewijs

Heeft u een besluit van het CBR ontvangen en wilt u met spoed uw rijbewijs aanvragen bij de gemeente? Dan vergoedt het CBR in een aantal situaties deze kosten.

Kosten voor extra rijlessen

Mag u examen doen en heeft u alle testen en keuringen gedaan? En wacht u al langer dan vier maanden op het definitieve besluit van het CBR? Dan kunt u kosten vergoed krijgen voor een aantal extra rijlessen. U kunt onze klantenservice bellen als u in deze situatie zit. Zij helpen u verder.

Reiskosten

Is uw rijbewijs verlopen? En komt dat doordat u lang moet wachten op het besluit van het CBR? Dan kunt u in bepaalde situaties (een deel van) uw reiskosten vergoed krijgen. Bijvoorbeeld als u dringend ergens moet zijn, voor werk, of een ziekenhuisbezoek. U moet wel uw Gezondheidsverklaring op tijd hebben ingediend, namelijk een maand voordat uw rijbewijs verliep. Of nog eerder.

Is uw rijbewijs niet verlopen, maar kunt u om medische redenen niet rijden? Ook dan kunt u een tegemoetkoming in uw reiskosten krijgen. Dat kan als u al langer dan 4 maanden wacht op een besluit van het CBR. En als u daardoor extra reiskosten heeft.

Bel de klantenservice als u in een van deze situaties zit. Zij bespreken met u wat de mogelijkheden zijn.

Dubbele of extra kosten voor keuring of Gezondheidsverklaring

Moet u dubbele kosten maken omdat u te lang moest wachten op het besluit van het CBR? Ook dan kunt u een vergoeding voor (een deel van) uw kosten krijgen. Bijvoorbeeld als u een extra Gezondheidsverklaring hebt moeten kopen. Of als u een keuring opnieuw moet doen. Is dat bij u het geval? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen u verder.

Hoe aanvragen?

U kunt de vergoeding aanvragen nadat u het definitieve besluit heeft ontvangen van het CBR. Op dat moment weet u welke extra kosten u in totaal heeft moeten maken. Als het gaat om de spoedaanvraag, dan kunt u dit direct regelen. Bel voor alle andere kosten met de klantenservice. Zij vertellen u hoe dit werkt.

feedback