Visie en missie

Over de klant

De klant is koning. Het CBR heeft daarom de afgelopen jaren jaar veel geïnvesteerd in flexibiliteit en klantgerichtheid. Zo kunnen kandidaten vanaf elke gewenste locatie via internet theorie-examens reserveren.

Sinds 2010 is er ook een centrale klantenservice die alle telefonische vragen en e-mails over CBR-diensten snel en gericht afhandelt.

Verder spant het CBR zich constant in om de wachttijden voor de examens binnen de normen te houden en de dienstverlening aan de kandidaten en rijscholen te optimaliseren. Zo zijn na onderzoek onder de kandidaten theorie-examens in de avonduren mogelijk gemaakt.

Wij vinden het belangrijk om een optimaal beeld te krijgen van de wensen van onze klanten.
Daarom vragen wij advies aan onze Gebruikersraad over de kwaliteit van onze dienstverlening, producten en het concept tarievenvoorstel.

De Gebruikersraad bestaat uit vier subraden waarin onze belangrijkste klantgroepen zijn vertegenwoordigd:

  • Klantenraad: ANWB, VVN, TeamAlert en ANBO
  • Geschiktheidsraad: Landelijke huisartsenvereniging (LHV), Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde (NVAB), Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie (NVvP), 
    Diabetes Vereniging Nederland (DVN), Autoaanpassers Nederland (AAN), Trafieq en Gezond Transport
  • Opleidingsraad: BOVAG, FAM en VRB
  • Logistiek, Transport en Personenvervoerraad:
    Kamer weg: CNV, EVO, FNV, KNV, TLN en SEB
    Kamer water: Centraal Bureau voor Rijn- en Binnenvaart (CBRB), Nautilus international en BinnenvaartBrancheUnie

De Centrale raad, waaraan alle subraden deelnemen, vergadert eenmaal per jaar. 
De subraden komen minimaal één keer per jaar bij elkaar, maar ook tussentijds is er regelmatig contact.

Zie ook: 

feedback