Succesvolle campagne social media krijgt opvolging

Succesvolle campagne social media krijgt opvolging

Objectieve informatie over de weg naar het rijbewijs is van groot belang. Daarom geeft het CBR de succesvolle social media campagne een vervolg.

Objectieve informatie over de weg naar het rijbewijs is van groot belang. Die info geeft het CBR onder meer samen met brancheorganisaties op de miniwebsite met rijbewijstips. En op de vernieuwde CBR website, waar ook een nieuwe Rijschoolzoeker te vinden is. Uit onderzoek blijkt dat onze eerdere social media campagne succesvol was onder jongeren. Daarom geven we het een vervolg. Dit doen we onder meer met nieuwe advertenties op Facebook en Instagram, maar ook via populaire kanalen als Instagram Stories en YouTube pre-rolls. Ook gaan we de Rijbewijstips onder de aandacht brengen met een postercampagne in onze examenlocaties. Daarnaast hebben we twee nieuwe rijbewijstips toegevoegd. Deze informeren jongeren over het halen van je rijbewijs op je 17e jaar en over het reserveren van je theorie-examen via Mijn CBR.

Campagne Rijschoolzoeker

We zijn blij met de overwegend positieve reacties die gebruikers geven op de nieuwe Rijschoolzoeker, die in juli is gelanceerd. Op basis van alle gevraagde response zijn ook de eerste verbeteringen intussen doorgevoerd. Daarom is het nu zover dat we ook de Rijschoolzoeker online actiever onder de aandacht brengen. Doel is dat meer jongeren en hun ouders deze objectieve bron van informatie weten te vinden. Hiervoor gaan we adverteren op social media en plaatsen we gerichte advertenties via Google. De Rijschoolzoeker zal daardoor prominent naar voren komen als je zoekt naar een rijschool in algemene zin, in een stad of op naam van een rijschool in de Rijschoolzoeker.

feedback