
Het CBR streeft naar een hoogwaardige dienstverlening. Daarom houdt het al sinds maart 2014 een dagelijkse klantenquête onder alle kandidaten voor het autopraktijkexamen.
Dit klanttevredenheidsonderzoek wordt op maandag 26 augustus uitgebreid. Dat gebeurt voor de praktijkexamens motor verkeersdeelneming, bromfiets en auto met aanhangwagen en voor de theorie-examens auto, motor en bromfiets in de Nederlandse taal. Later dit jaar wordt ook het klantonderzoek bij de beroepsexamens uitgebreid.
De enquête over het autopraktijkexamen wordt maandelijks ingevuld door zo’n 10.000 autokandidaten, ongeveer een derde van het totaal. Zij geven hun mening over de informatie in het ontvangstgesprek, het op het gemak stellen door de examinator en de toelichting op de uitslag van het examen. Daarnaast beoordelen zij de uitstraling van hun examenlocatie en de informatie op de website van het CBR. Al deze onderwerpen komen ook aan bod in de enquêtes over de overige praktijkexamens. De theoriekandidaten wordt onder meer gevraagd naar hun mening over het vinden van informatie over het rijbewijs, de voorbereiding op het examen en de omgang met CBR-medewerkers.