Ik kan de digitale Gezondheidsverklaring (Eigen verklaring) niet printen, wat nu?

U dient een Gezondheidsverklaring in via Mijn CBR. Volg de onderstaande stappen:

1. Log in op Mijn CBR. Kies voor inloggen met DigiD met sms-controle of de DigiD-app.
2. Kies voor Gezondheidsverklaring rijbewijs.
3. Vul uw e-mailadres en telefoonnummer in. Uw adresgegevens worden automatisch opgehaald uit de Basisregistratie Personen (BRP).
4. Vink alle rijbewijscategorieën aan die u wil vernieuwen en waar u examen voor wil doen.
5. Beantwoord de vragen in de Gezondheidsverklaring.
6. Na de laatste vraag krijgt u een overzicht. Controleer uw antwoorden.
7. Onderteken de Gezondheidsverklaring met uw DigiD.
8. Klik op Betalen en betaal met iDEAL.
9. Heeft u betaald? Dan heeft u uw Gezondheidsverklaring ingediend.

Wat als mijn adres niet klopt?
Klopt uw BRP-adres niet? Ga dan naar uw gemeente om het juiste adres door te geven.

Kan ik mijn correspondentieadres aanpassen?
Wilt u dat we post naar een ander adres sturen dan het adres in de BRP? Pas dan het correspondentieadres aan in Mijn CBR. Dit kan eenmalig bij het invullen van de Gezondheidsverklaring. Dit kan alleen een adres in Nederland zijn. Wij gebruiken dit adres alleen voor de behandeling van uw Gezondheidsverklaring.

Wijzigt uw correspondentieadres weer? Dan kunt u dit via het contactformulier of per post aan het CBR doorgeven:
CBR, Medische administratie
Postbus 1062
2280 CB Rijswijk

Goed om te weten

  • Soms hebben we aanvullende informatie nodig van een arts. U ontvangt dan een e-mail of brief met toelichting als u de Gezondheidsverklaring heeft ingestuurd.
  • Als wij alle informatie hebben ontvangen, sturen wij u een bericht over de beoordeling van uw Gezondheidsverklaring. Op onze website leest u wat de reactietermijn is van het CBR.
  • Lees op onze website meer over de Gezondheidsverklaring.


Ik kan mijn bericht over de Gezondheidsverklaring op Mijn CBR niet printen. Wat nu?
U vindt de berichten op Mijn CBR onder ‘Mijn Dossier’. Wij adviseren u om Adobe Reader te gebruiken om uw bericht te downloaden en te printen. Wanneer u er niet uitkomt, sturen wij uw bericht graag per post. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.  

feedback